Fabula Allview si garantia

Nu sunt un nationalist convins, dar ma bucur atunci cand un produs romanesc izbuteste sa intre pe piata si isi castiga o felie importanta din aceasta. Dupa parerea mea acest lucru a fost posibil prin strategia de pret, tehnologie si design (in ordinea importantei factorilor critici de succes), in ciuda faptului ca marii producatori, detinatori de bugete imense, incomparabile pentru marketing, research si dezvoltare, au dus concurenta si tehnologia la un nivel record in acest domeniu.

In luna Mai 2013 am hotarat sa dau o sansa producatorului Allview si am achizitionat un telefon mobil P5 Quad, pe care il am si in prezent (30 iunie 2015) si functioneaza foarte bine. Nu are sens sa ii fac un review acum pentru ca nu ar folosi numanui pentru un model atat de vechi, poate doar celor ce doresc sa achizitioneze un astfel de telefon la mana a doua.

Pe baza acestei experiente pozitive am decis in Noiembrie 2014 sa cumpar un al doilea telefon, model Allview X1 Soul. Design atragator, display mare, tehnologie recenta, rezolutie buna, pret excelent (900 ron TVA inclus la vremea respectiva).

garantia allview

Si care e legatura cu garantia?

X1 Soul a functionat impecabil pana intr-o zi din luna Aprilie 2015 (5 luni de la achizitie), cand in timpul unei convorbiri s-a inchis si nu a vrut sa mai porneasca. Am crezut ca s-a descarcat si l-am pus la incarcat dar nu misca deloc nici la incarcat, nu afisa nimic.

Am cautat pe internet colaboratorii Allview pe partea de garantie produse si am ales pe unul din cei 4 parteneri ce acopera capitala, care imi era mai apropiat de domiciliu.

Am mers cu telefonul in service si i-au facut o evaluare sumara: pus la incarcat, spre surprinderea mea indica 5% si se incarca (display-ul s-a activat dupa aprox 10 secunde dupa conectarea la incarcator); au facut proces verbal in care au scris faptul ca prezenta zgarieturi si urme de utilizare.

Dupa aproximativ 2 saptamani am fost informat printr-un sms sec ca garantia a fost anulata pentru nerespectarea conditiilor de utilizare (soc mecanic) si ca trebuie sa le platesc peste 600 ron pentru inlocuirea display-ului, a placii de baza si a ramei. Am ramas stupefiat. Cum s-a spart display-ul? Ce s-a intamplat cu placa de baza? Ce inseamna nerespectarea conditiilor de utilizare? Care soc mecanic?

Telefonul nu avea zgarieturi observabile usor, trebuia sa te uiti atent si eventual sa tii unul nou in mana pentru a vedea diferenta de textura pe rama si display, iar utilizarea insemna tot ce se poate face in mod normal cu un telefon: il tii in mana, il duci la ureche, il tii in buzunar, il pui pe masa etc.

Normal ca am mers personal la ei sa imi explice ce s-a intamplat si daca nu cumva este o greseala, eram aproape sigur ca au gresit clientul/aparatul.

Mi-au spus cu sange rece ca aparatul nu poate fi reparat, ca nu s-au respectat conditiile de utilizare si mi-au inmanat certificatul de garantie cu o stampila mare pe care scria ca „Garantie anulata„, apoi mi-au dat lista celor ce trebuiau inlocuite contra 600 ron. Normal ca lucrurile nu puteau ramane asa si am solicitat explicatii suplimentare, la care raspunsul la fel de sec ca si sms-ul de mai devreme spunea „respectam instructiunile producatorului„. Deci ei si-au facut datoria, au respectat instructiunile. Acum stau sa ma framant, care sunt aceste instructiuni? Sa cauti o zgarietura pe rama telefonului si sa spui ca a suferit soc mecanic, apoi sa pui repede stampila de anulare garantie si sa soliciti bani pentru reparatie. Doar la aceasta varianta ma pot gandi si cred ca la fel gandeste oricine in aceasta situatie. Sau poate incearca sa isi creasca veniturile, in pofida intelegerilor cu Allview si a afectarii imaginii brandului. Nu pot trage o concluzie, fiecare sa traga propria concluzie din ceea ce s-a intamplat.

De nervi am scapat telefonul din mana si au reactionat imediat spunand ca vor scrie in raport faptul ca aparatul a suferit soc mecanic in prezenta lor, dar nu mai conta nimic pentru mine, ma simteam pacalit si mintit.

Dar surpizele cu garantia Allview nu se opresc aici

Am luat telefonul de la ei, cu gandul ca nu dau 600 ron pe reparatie, cand el a costat 900 ron de nou, mai ales ca mi se parea total nerealist ca display-ul sa trebuiasca inlocuit cand el nu era nici macar zgariat. Eram convins ca trebuie sa merg la un al service sa cer o a doua opinie.

Am ajuns acasa cu gandul ca trebuie sa il pun si eu la incarcat si eu, fiind uimit ca la service cand l-au diagnosticat prima data indica faptul ca se incarca. Surpriza! Telefonul intr-adevar se incarca si chiar a pornit. Functiona normal, nu avea nimic. Totul era ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Am ramas stupefiat pentru a doua oara. Ce imi scapa? De unde au tras ei concluzia ca trebuie inlocuita placa de baza si display-ul? L-a desfacut cineva de acolo sa ii testeze componentele? Daca da, este posibil sa se fi reparat in timp ce mergeam spre casa? Nanoroboti? Vrajitorie?

Imi este greu sa cred ca „socul mecanic” petrecut cand am ridicat telefonul din service este „de vina” pentru repararea display-ului si a placii de baza.

Concluzia pe care nu ma pot abtine sa nu o spun cu „voce tare” este ca acest minunat colaborator pe partea de garantie a Allview a intrat intr-o anumita inertie a respingerii reparatiei pe garantie si nici nu se mai oboseste sa analizeze produsele care vin in service pe baza garantiei. Probabil cineva s-a uitat la gradul de uzura al telefonului (adica faptul ca a fost scos din cutie si dus la ureche) si a zis ca sunt probe suficiente pentru a pune stampila de anulare pentru utilizare neconforma cu conditiile de utilizare (pe care le-am citit si nu scrie ca telefonul trebuie tinut in vitrina). Din pacate parerea imi este sustinuta si confirmata de multe astfel de intamplari povestite de clienti pe diverse forumuri.

Am evitat sa dau numele firmei implicate in aceasta poveste pentru a nu se considera ca am interese comerciale concurentiale, dar incurajez orice client care trece prin asa ceva sa faca o sesizare la ANPC (OPC), iar compania Allview sa controleze si sa implementeze conditii drastice pentru colaboratorii care ii pot afecta imaginea marcii.

Telefonul functioneaza perfect si astazi, iar daca este nevoie, pot sustine toate detaliile de mai sus prin oferirea documentelor primte de la service.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.