Asigurari

De ce am incetat sa inchei o asigurare CASCO

Ca orice sofer care tine mult la masina sa si nu vrea sa isi asume niciun risc, am incheiat o asigurare CASCO cu una dintre companiile de asigurari din Romania. Plateam trimestrial fara niciun fel de intarziere pentru o asigurare clasica pentru o masina compacta de buget mediu.

Devenise totul un automatism. CASCO facea parte din viata mea, ca si cum era scris in ADN. Nici prin gand nu imi trecea sa ma gandesc daca am nevoie sau daca este un cost inutil pentru stilul linistit de viata pe care il duceam. Era ca si cum CASCO a aparut o data cu Big Bang-ul si nu avea cum sa il scoata cineva de pe lista de plati obligatorii pe care o are orice cetatean.

Pe langa asigurarea facultativa, aveam un obicei, pe care il am si acum de altfel. Acela sa imi inchei asigurarea obligatorie la cei de la rca la tine acasa.

Evenimentul care a spart cotidianul

Intr-o dupa-amiaza de mai ma intorceam de la serviciu pe ruta obisnuita care traverseaza soseaua Colentina din Bucuresti si duce catre soseaua Electronicii. Este o zona de relief aproape plata, fara diferente de nivel vizibile cu ochiul liber.

Conditiile meteo anuntau ploaie si inca de cand am plecat de la birou a inceput sa ploua din ce in ce mai tare. Imediat dupa ce am traversat soseaua Colentina a inceput sa ploua torential.

asigurare casco absolut necesara sau doar rca

Una dintre stradutele care fac legatura cu soseaua Electronicii avea sistemul de evacuare a apei pluviale blocat sau subdimensionat iar apa de ploaie ajunsese in aceasta zona la aproape 30 cm. Traficul insa era intens pe acolo deoarece era „rush hour” cand majoritatea oamenilor se afla in drum spre casa. Nimic nu prevestea ce avea sa se intample in continuare.

Daca am vazut ca masinile nu sunt incomodate de apa de pe carosabil, am zis ca pot trece si eu linistit pe acolo. Aveam un ford focus 2.

Nesansa a facut ca atunci cand eram in mijlocul apei sa vina din sens opus o duba a carei sofer se cam grabea, sau ii placea sa faca surfing pentru ca avea ceva viteza in comparatie cu noi ceilalti. Duba aceea a antrenat un val in fata ei, iar acel val s-a aruncat asupra masinii mele incat s-a urcat pana aproape de mijlocul capotei. In acel moment motorul s-a oprit instant.

Initial am crezut ca s-a intamplat un scurt circuit de la acel val de apa si am tot incercat sa repornesc, insa, in zadar.

Am impins masina pe o straduta care nu incurca traficul si am tractat-o dupa cateva zile la un service auto pentru evaluare. Valul de apa a venit cu atata putere, incat mi-a smuls si numarul de inmatriculare de pe bara din fata. L-am gasit dupa retragerea apelor pe asfalt.

Concluzia asiguratorului CASCO

Cei de la service-ul auto au identificat faptul ca motorul a luat apa prin sistemul de admisie aer si ca s-a blocat. Cilindri erau inundati si toti se asteptau ca pagubele sa fie imense. Asta deoarece se spune ca puterea in mers a motorului si faptul ca apa nu este comprimabila, duc la avarii majore in interiorul motorului.

Am avut totusi si un dram de noroc. Elementele motorului nu au fost deteriorate. A fost nevoie doar de desfacere motor, curatare si remontare.

Dar norocul s-a terminat aici. Asiguratorul CASCO a refuzat sa accepte dauna pe motiv ca am intrat in zone inundate.

Pe acea straduta merg spre casa de 10 ani si nu a fost in nicio alta zi inundata. Daca eram in Delta Dunarii, pe un drum lateral unei balti sau unui fluviu as fi inteles. Dar in mijlocul Bucurestiului, sa numeste o strauta ca zona inundata…. dificil de inteles.

Nu mi s-a dat nicio sansa sa demonstrez nimic. Nici nu i-a interesat ca am primit un val de apa de la o masina din contrasens… Am suportat eu costul reparatiei si mi-am dat seama in acel moment ca eu de fapt nu am nevoie de o asigurare CASCO. Este inutila pentru mine.

Am facut un simplu calcul. Cat ma costa o asigurare facultativa si cat de des am nevoie de reparatii si a reiesit ca asigurarea este mult mai scumpa.